Gov’t-critical Turkish newspaper’s request to launch TV channel delayed for 9 months

0
20

Turkey’s Sözcü daily, a nationalist media outlet that is critical of the government, has accused the Radio and Television Supreme Council (RTÜK) of hampering its attempt to launch a television channel due to political considerations.

According to a statement published on the front page of the daily on Tuesday, Sözcü acquired a national TV channel nine months ago and applied to RTÜK to change its name and logo.

Despite a legal requirement to respond to any request within two months, RTÜK did not get back to Sözcü.

“We learned that in the first seven months of this year RTÜK has approved name and logo change requests from 18 outlets,” the statement said.

“Is political pressure holding up our request? Is it because Sözcü is critical of the government?” it added.

Meanwhile, RTÜK issued a counter statement the same day, denying Sözcü’s claims.

“The request [filed by Sözcü] lacks certain legal requirements and can only be reviewed after we receive a legally proper file,” the RTÜK statement said.

Turkish Minute

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here